:)

Måste bara passa på att berätta en sak som hände under övningskörandet med pappa, hade redan förträngt det, men pappan min kommer minsan och påminner mig!

Vi skulle öva fickparkering på en ganska smal väg, det stod bilar på högersidan av vägen och jag stod då till vänster om den ungefär mitt i vägen. Bilar som kom mötande kunde inte komma förbi och jag kunde heller inte bli omkörd. Jag körde fram lite eftersom jag såg att det kom en mötande bil, eller ett par stycken och ställde mig sedan mitt i vägen igen. Jag och pappa satt och pratade lite om hur ja skulle göra fickparkeringen (eftersom jag alltid glömmer vad man ska titta efter osv...)

Jag tittar till i backspegeln och ser en bil där, oppss :S undrar just hur länge den stått där! Då fick jag nog och körde iväg, hinner ju inte göra en fickparkering om de ska komma massa bilar hela tiden. Pappa sa att han nog inte stått och blivit irriterad eftersom han inte tutat på mig iaf.
När jag svänger ut på den större vägen så kör den röda bilen om mig, under den röda bilens omkörning tar jag mig en titt på bilen och ser jag en rumpa sticka ut ur passagerar fönstret! Bilen kör snabbt förbi och pappa slänger sig på tuten och tutar till ett par gånger. Haha va ja skrattade, tårarna bara rann ur ögonen på mig. Nu hade jag verkligen ingen lust till att göra någon fickparkering!

Det var nog den roligaste övningskörningen jag haft, börjar bli så evigt trött på körandet nu! Måste skärpa mig och ta det där körkortet snart!!





Sen vill jag bara tilllägga att jag är allmänt glad mest hela tiden :)
Fick nyss ett mysigt samtal i telefonen med vilket fyllde på med glädje :) Känns underbart!!


God Natt!!
/Christin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0