Att älska barn!

Jag är söndagsskolsledare i min kyrka och igår hade vi avslutning inför sommaren. Vi firade den uppe på Furuklint som det så fint heter, kyrkans sommarhem.
Att se alla de där glada barnen springa omkring efter en kortare gudstjänst med mycket sång, drama och predikan var underbart! Älskar att se de där barnen leka, så glada och fantasifulla. Även de barnen som inte förstod sig på vad leken "dunken" var för något försökte hänga på och gjorde precis som de andra medtävlande gjorde.


E
fter fika och lek uppe på Furuklint blev det ner till naturbruksgymnasiet för att spela brännboll, de som var med var allt ifrån småbarn till vuxna. Att se så mycket barn ha så roligt är fantasktiskt!
 
I artonårspresent fick jag en kopp där de står "Världens bästa mamma" från Jonatan, en bok som hette "Boken om mammor" från Fredrik och ett kort med ett litet barn som står och lyssnar på sin mammas gravida mage av Erik. Dessa tre saker är säkerligen täcken på att jag kanske ibland beter mig som en mamma, vet inte, men ja ser mig själv som ganska omtänksam iaf. Sen så har jag ju en lillebror som jag passar då och då. Sen älskar jag ju barn som sagt!

Lite bilder från Söndagsskolsavslutningen:
      


/Christin


Kommentarer
Postat av: Krill

håller helt med dig angående de små liven!!

2009-05-11 @ 21:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0