Torsdag

Dagen har funkat bra, lagom jobbigt och ganska soft :)

Dagen började med att jag fick brottom till bussen pgr av de där jobbiga skorna jag köpt. Sen när ja kom upp till vägen kom bussen och väntade på mig medans ja väntade på att kunna komma över vägen bland rusningstrafiken. Såg Erik sitta där längst bak i mitten och bara glo som aldrig förr ! Siktade in mej mellan två bilar och sprang över, "Rena livsfaran att komma över denna vägen", sa busschauffören medan ja stämplade mitt kort. Kortet ja stämplade var värdekortet vilket ledde till att kortläsaren visade "felaktigt". Jag sa snabbt att ja tog fel kort och stämplade mitt skolkort medans chauffören mummlade att hon skulle klicka in resan för värdekortet. Skolkortet fungerade och ja började gå bakåt i bussen, chauffören som inte fattade att jag bytte kort lite hastigt ropade efter mig och sa att hon måste klicka in priset och så. Jag gick fram till henne och visade att ja bytt kort och hon bad om ursäkt :)

Engelskan var lugn, satt och gjorde stenciler. Svenskan va ännu mer lugn, läraren hade satt på go, bra lugn musik i klassrummet och vi läste diktböcker :) Sen fyllde vi i ngn enkät.
Sen va de tyska, utan lärare så vi gick till bibblan och skrev ner lite inför morgondagen, vi ska visst ha någon diskussion då.

U
nder lunchen serverades (stekt lr kokt) potatis och lax, inte dumt för att vara skolmat faktiskt :)
Sen vart de en promenad till stadsbibiloteket.
Sedan följde eftermiddagen med Mediekommunikation och Psykologi :) slutade runt 16.15.

Huvudvärken som ja säkerligen skrev om igår har inte släppt än, vet inte riktigt vad det kan bero på, men får hoppas att de går över snart! riktigt jobbigt det dära.

Den här veckan har gått så sjukt fort! Hinner knappt med att tänka längre!
Men de är skoj, tur att man inte fått alldeles för mycket från skolan än för då hade ja inte klartat av att dagarna går så fort :)
Men desto fortare veckorna går desto fortare blir det helg :)
Helgen kommer nog bli ganska lugn även om det är en del planerat, men de är skönt och kul :)

Nu ska ja läsa lite Tyska eller något annat innan jag går och lägger mig :)

Vill bara tillägga att Markus, min kusin fyllde 27 år igår :)
(har inte glömt att gratta honom! missade bara att skiva det här, förlåt!)

/Christin R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0