Skolan

Jo, denna veckan drog skolan igång igen efter tre veckor ifrån skolan. Först lov en vecka som sedan följdes av två veckor av en härlig praktik.

Skolan hitills har fungerat mycket bra, har visserligen bara varit i skolan två dagar än men känns som om jag fått upp lite av gnistan igen men de jobbigare ämnerna kommer ju frammåt i veckan. Som Svenska, Engelska och Tyska bland annat. Mediekommuikation och sånt är heller inte skoj.
Men måste försöka tänka positivt när de gäller alla ämnerna för att orka med denna terminen ut. Sen kan man ju alltid tänka på alla de lovdagar som kommer nu innan påsklovet.

Nästa vecka har jag tydligen resursdag (dag till för utv. samtal, men vi hade de så nyss så ska inte ha de igen) så blir ledig, men jag Matilda och Matilda ska ha hand om ett Dans/Step pass på vår areobic v. 12 så blir nog till att åka till skolan och sätta ihop de passet, lär ta ett tag! Ska vara runt en timma :) men blir nog skoj!
 
Veckan därpå har jag förmodligen Studiedag på onsdagen så blir inte mkt fulla veckor :)



Måndag
Igår var de först skola och sen fika i skolans cafeteria med en macka innan det bar iväg tillsammans med Lejla till Friskis&Svettis för att köra ett Medelpass. 
Passet var mycket roligt! 
Därefter var bokning för körlektion och  teori på körskolan som gällde. 
Händelserik dag måste jag säga :)


 Tisdag
I
dag hade jag ingen lärare på fotolektionen eftersom han var på något möte, men vi träffade på honom lite då och så ändå. Vi skulle köra Fotomaraton och vi bestämmde oss för att komma till skolan vid 08.40 så vi fick lite sovmorgon iaf :)
Vi fick i uppgift att ta kort på olika saker, saker som började på bokstäverna i ordet SKRIDSKO, dvs orden (hans ord) Söt, Kram, Rik, Intryck, Dålig, Station, K-märkt och Olle.
Efter fotolektionen hade jag som vanligt 1½h lunch/rast innan Areobicen. Jag och Matilda gick och letade reda på vår lärare i Areobicen och frågade var vi skulle samlas och sedan dansade vi runt lite i en av skolan gymnastikhallar för att komma på lite ideer till de passet som vi ska hålla i om två veckor :) Sjuk skoj!
På Areobicen skulle vi först ha teori en liten stund innan vi bar oss iväg till Friskis&Svettis för att köra ett bräda/medel pass :) Mycket roligt! men kändes i kroppen sen igår!


När vi fotograferade på fotolektionen var vi oxå inne en sväng i studion och studiofotograferade en del, mycket roligt! Bilder kanske kommer imorgon :)

Nu ska ja sova!

/Christin R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0