Föräldrar

Att föräldrar blir oroliga när man inte svarar i mobilen kan ju vara förstårligt, men visst måste de kunna ta "förlåt, men hade mobilen i jackfickan och hade inte jackan på mig"?

Ikväll var jag i min kusin Fredriks lägenhet (han var inte hemma :)) och kollade på hockey. Pappa ogillade att ja åkte iväg eftersom han ansåg att ja skulle kolla på hockeyn hemma tillsammans med honom för en gång skull, men som jag är gillar jag ju att resa omkring och träffa vänner väldigt mycket.
Efter hockeyn gick jag till jackan för att se om någon ringt eller smsat. Pappa hade ringt fem gånger. Jag ringde upp och möts av en irriterad röst, irriterad och sur/arg röst. "Hemma har du alltid mobilen på dig men inte hos Fredrik!" Han hade velat hämta mig när han ändå var i Tenhult och hämtat min syster 1h tidigare än när ja ringde upp honom. Men tror han att ja skulle vilja åka hem innan 3e perioden?
Ja är snart 18 år och han måste inse att jag klarar mig själv. Tror han gjort det efter de nätterna som jag bodde hemma hos min mormor och morfar när de var bortresta,men de kanske helt enkelt är så att pappor är extra oroliga för sina döttrar, att de är lite rädda att släppa iväg dem? Särskillt när jag är hans älsta barn.. Hoppas att de kan förstå snart att  ja inte längre är liten och behöver dem på samma sätt...


Onsdag
Blev en snabbis till äldreboendet (där ja praktiserat) för att lämna den tavlan på alla korten på personalen som jag satt ihop, vilket gjorde dem väldigt glada :)
Sen blev de en sväng till Hobby Fritid för att prata lite tider på jobb och sånt :)

Torsdag
Skola mellan 8-16.30, var sjukt trött när ja kom till skolan efter en natt med dålig sömn... Första komentaren när man kommer till skolan är "Hej, du ser sur ut", tack Lejla! Man blir ju knappast gladare då precis! Men sen vart ja glad hela dagen så fort ja fick höra de insåg ja att ja måste försöka hålla mej glad och vaken och när det är detta väder som varit ett par dagar nu kan man ju inte gå runt och vara sur! Är ju underbart väder!
Sen vart de en sväng på stan för att kolla present till mamma, men hittade inte de ja sökte så åkte hem och var hemma vid 17.45.
Efter cirka en timma kom Erik och hämtade mig och vi åkte till Fredriks lägenhet för att kolla på Hockey, jag har visserligen kanalen hemma, men de hade inte han och alla andra som är hockeyintresserade var ju inne på matchen så bad att få nykeln till fiddes lägenhet så vi kunde vara där :) Underbart snäll kusin man har! Hoppas du inte tog illa upp att ja diskade lite och Erik tog ner slingan i fönstret? (tyckte de va dags nu) :) (blev nog lite upprepning, men hoppas de inte gör ngt..)

Nu ska ja dra mig till sängen, klockan är snart 23.30 och skoldagen är som idag, 8-16.30 :S menmen de reder väll dig det med!

/Christin

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja föräldrar :S men det är bara för att du bor hemma och då ingår det att föräldrarna är oroliga. mina är likadana, men nu blir det snart ändring :P puss

2009-03-20 @ 10:56:25
URL: http://lovisarogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0