Tisdag

Blev nyss kallad mamma, broder simon, 10 år, sitter i soffan, "mamma är inte bolibompa på 1an?". Är barnvakt ikväll för mina 2 bröder. Än så länge går de bra. De är lugna. Har precis bakat chokladbollar tillsammans med David, 3år. De blev goda. Nu är Simon givet vis ute i köket och letar i frysen, var är chokladbollarna? Han har redan tagit 2 stycken på endast fem minuter, då kan ni kanske förstå vart allt fika här hemma försvinner. Jo i magen på Simon, eller iaf bland annat honom. Nu rusade David ut i köket, "nee", var hans komentar av Simons letande. Innan var han jätte arg på Simon för han tog chokladbollar, han vill ju ha dem för sig själv, han har ju varit med vid bakningen.

Ja såhär är det varje dag, storebror retar lillebror, lilebror börjar skrika till storebrors lycka, nästan alltid så iaf.

Igår när David kom in till mig på mitt rum tillsammans med pappa innan de skulle gå och lägga sig bad jag David ta med sig sitt täcke som han glömt inne på mitt rum när han av någon anledning bäddats ner i min säng av Simon och grannen Daniel för någon dag sen. När han gick ut så sa ja till honom:
C - God natt David
D - (inget svar)
C - God natt David?
D - (fortfarande inget svar, han började gå ut i hallen till sitt rum)
C - David?! God natt sa jag!
D - Go natt Titti umpan, benen, huvet...
      (God natt Christin rumpan, benen, huvudet...)

För go är han, ingen förstår vad han egentligen menar, frågade om det var sången "huvud axlar knä och tå" men då skrattade han bara och sa "neeee".



Idag hade jag förts Klassråd och Foto i ca fyra timmar, inkl. 30min fika rast!
Sen bar det efter 1½ timma lunchrast ut till gymnastiksalen där jag skulle ha Areobic. Vi hade en kort uppvärmning och fick därefter ca 5-10 min på oss att förbereda våra "Block" som vi satt ihop. (Areobic-dans, skulle man kunna förklara det som). Jag tillsammans med mina gruppmedlemar Matilda och Matilda var först ut att visa vårt Block, inför ca 30 andra som stod/satt och kollade på oss. Det gick bra =) Som tur var. Därefter så skulle vi lära de andra vårat block. De gick bra det med. 

AREOBIC
När en grupp till hade redovisat sitt Block så skullr läraren komentera dem lite. Hon sa att den andra gruppen (varav en gick estet dans) var mer Dansinspererat medans våran var mer CLOWN! What? clown? Hon sa att de kunde ha med våran personlighet att göra, men hon tyckte det var bra iaf. Ska man tolka clown positivt eller negativt? Haha kul var det iaf! (Vi hade visserligen döpt en rörelse i Blocket till clown för att det såg så roligt ut) =)

Därefter fortsatte lektionen med en timmas yoga, något helt nytt för min del, och för många andra skulle ja tro, många lustiga rörelser och mycket skratt och fniss. Kände mej lugn efter den lektionen, men Yoga ska man ju bli lugn av så då har jag väll lyckats? =)




Egentligen borde jag gå upp på mitt rum och sätta mig med Psykologin idag igen, men är ju som sagt barnvakt och vet inte om jag vågar låta småpojkarna vara nere själva. Inte med tanke på att de skulle kunna hända något dumt utan mer att ja kommer behöva springa ner ganska snart efter att David gjort något som Simon inte tycker om eller att David börjar skrika för att Simon retat honom. Jag är van, som ni kanske hör.

Hade jag nu inte suttit här hade Simon gapat på mig att komma ner för att svara på en fråga, frågan var: " Va menas med ordet ekologiskt?". (Han kollar på något Tv-program nu..)


/Christin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0