Sommaren 2008

Sitter och tänker på sommaren 2008, en sommar som till en början såg ut att bli den bästa sommaren på många år. Hade fått ett bra jobb som jag kunde få in pengar på, ett jobb där jag fick ta mycket eget ansvar och träffa mycket människor. Jag trivdes ganska bra, bara det att de kunde bli lite långtråkigt ibland.

Jag hade mycket att göra, fullt upp varenda kväll, umgås och ha roligt med vänner. Glädje, kunde de bli bättre? Kan inte tro det.

Men så hände det en massa saker som gjorde att denna sommaren förändrades, glädje blev till sorg. Man kunde inte förstå det som hänt. Inte alls. En kär vän, kusin som man växt upp med försvann, fanns plötsligt inte mer på jorden. Det är fortfarande svårt att förstå vad som hänt när man ser på bilder på denna vackra flicka som försvann från vår jord, känns så annorlunda, så konstigt och oförstårligt.

Sommaren fortsatte och man visste inte hur man skulle betee sig, skulle man vara glad eller ledsen? Ville kunna skratta, vara glad som alltid, men i vissa stunder kändes allt så fel, hur kan man skratta när något så fruktansvärt har hänt så nyss?

Hände andra jobbiga saker denna sommaren med, privata saker som berör mej och mitt liv, mycket förändringar på både gott och ont. Saker som jag hoppats skulle bli kanon men visade sej något helt annat, men som är så bra det kan vara nu.
Fick sms om en persons självmordstankar, om problem i personens liv. Kunde inte förstå, kände inte personen. Försökte hjälpa, men orkade inte, fick lägga det på andra, personen är omhändetagen och det känns relativt bra nu.

Har inte hunnit tänka igenom sommarens händelser så mycket, allt har gått så fort. Sommaren som jag sagt har varit en av mina bästa, bortsätt från olyckshändelsen. Den var inte så bra, inte alls. Sommaren bestod av massa saker som inte gick att förstå.

Hoppas på en bättre sommar 2009 =)

/Christin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0