Nu är det sådär sent igen...


Denna veckan har gått så otroligt fort, hinner inte riktigt med ibland. Men de är skönt för imonkväll är det helg igen! Det betyder ledighet från skolan i 2 dagar. =)

Klockan är lite över 23 och jag ska snart gå och lägga mej, ville bara säga att min förtjylning nästan är borta men att lungorna inte är sig själva än, känns så tort och så måste man hosta så där larvigt med. Rösten är inte riktigt som den brukar än heller men är iaf på bättrningen och det är skönt =)

På tal om något helt annat så är det ju två månader sen Viktoria försvann, som ja skrev i det förra inlägget. Kan fortfarande inte förstå. Tack för att jag har er, älskade vänner, som jag får prata med, ni lyssnar och tröstar. Hade jag inte haft er med mej på Gullbranna så hade det tagit ännu längre tid att hitta ett stabilt stadie. Minns bara den där otäcka men lugns stämmningen under natten för två månader sen. Allt var stilla, de ända man kunde höra var människors snyftande av sorg. Minns allt, minns sista gången jag såg henne, de var på strandet, så otroligt vacker var hon. Det är så svårt, kan inte begripa. 
I Lördags var jag och lyssnade på gruppen FOLK. Lovsångsbandet som spelade under gullbrannafestivalen. Under minnsestunden som var på gullbranna på lördagsförmiddagen spelades en av deras låtar av solisten i mainstreet. Låten heter "Bli kvar hos mig". Det är en så otroligt fin låt. Tänkte under hela deras spelning "Kommer de sjunga den låten? Kommer jag klara lyssna på den?" Sen mötet på gullbranna har jag hört den 2 gånger, 1 på en minnesstund och 1 på begravningen. Rätt som det var säger sångaren framme på scenen "Nu ska vi sjunga sista låten, "Bli kvar hos mig", det slog tag i hjärtat och minnerna från den gången vi satt på minnesstunden på gullbranna kom tillbaka. Klarade lyssna på den, men det var tungt. Saknar denna flicka så otroligt mycket. Såg hennes klasskamrater sitta i matsalen, om allt vore som förr hade hon suttit där och skrattat med dem. Älskade Viktoria.


Kärlek /Christin  

(Skrivet torsdags kväll, inlagt fredag)


Kommentarer
Postat av: Clara

Åh fy jah, jag minns kvällen. Jag minns alla tårar. Kommer ihåg när du kom in på reseptionen, du o några till, o ush. Ush. Ja minns hela kvällen som en himla film. Alla glada skratt, o sen bara bom krash ner i tårar. :/ kram till dig Kicki. Och du ska veta, att jag finns för dig, o behöver dig själv. <3

2008-09-05 @ 23:41:14
URL: http://onevoice.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0