Bra helg!

Denna helgen har bestått av många olika händelser, har varit på cafekväll i älgabecksryd och sedan åkt hem och haft trevligt hos en kompis, varit på Traktorrace, släktträff, fått "midnattsgäster", lagat mat, gjort läxor och spelat innebandy. =)
Fult upp med andra ord.

Fredagen var då Cafekvällen i ä-ryd, och sen fikat hos Ida, trevligt folk som vanligt.

Lördag
Traktorrace är inget jag har varit med på innan men det var en spännande och annorlunda upplevelse. Eftersom jag skulle vara i sommarstugan i Örserum för att träffa släkten klockan 13.00 på Lördagen tyckte Peter, Jakob och Erik att ja skulle följa med dem till Adelöv (vilket ligger ca 5min från Örserum) för att titta på traktorrace. De tyckte heller inte att jag hade något att skylla på eftersom de skulle åka förbi öreserum vid ca 13 tiden på vägen hem. Men jag ångrar inte att ja följde med dem dit för de var en rolig och annorlunda stund.

Efter det bar det då av till örserum för att träffa släktingarna. Alla hade redan kommit dit eftersom jag var 10-20 minuter sen. När vi körde in på gräsmattan ställde sig alla och glodde, de som stod i trädgården var min morfar, pappa, mamma, en morbror, mina två morbröders fruar, en av mammas kusiner och mormors bror. mormor kom ut på trappen när hon hörde oss komma. Alla stod verkligen och glodde, värst var nog mina morbröders fruar. De roppade till mej när ja klev ur bilen "är de bara killar?!" =) roliga är dom. Sen blev de ju massa diskussioner om att de ska vara delaktiga i allt. Dagen var trevlig men blev ganska seg mot kvällen. 

Vi  var hemma vid 21.30 tiden och då satte ja mej vid Tvn och gick sedan upp på rummet, halvsov/sov i cirka 40-50 minuter och satte mej sedan och kollade på lite kort på mina underbara vänner i mitt album. Sen läste jag lite med. Vid ca 00.20 ringde Erik och sa att han, jakob och peter skulle komma förbi en sväng på kaffe och så blev det. Trevlig, men jakob och peter låg och sov i soffan typ hela tiden :P

Söndagen bestod av fotoläxan, matlagning (flintaskek, pommes, beanesesås, gurka och sen efterrätt med ostkaka, glass och sylt) och sedan innebandy =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0