Både bra och dålig

Är fortfarande förtjyld och det är skit, inte skoj alls, sitter dessutom med massa huvudverk. "Atcho" där nös jag igen, de är jobbigt.
Skolan har fungerat bra idag, har dock varit hemskt trött och hållt på att somna på lektionerna vilket inte är bra alls!
Idag hade jag min första Foto lektion. Vi fick gå ut med läraren och testa olika exponeringstider och ställa in bländaren, inte altid så lätt men de blev en del läckra bilder. =)



Sen hade vi en snabb repetion på 1ans 5 veckors kurs och sen fick vi sluta ca 40min tidigare vilket ledde till 2h och 10min rast ink.lunch till det att "induviduella valet passen var".

Under de 30min rast som vi hade fått innan på Fotolektionen gick jag och pratade för 4e gången med de nere i reseptionen. Hon som jag pratat mest med var hemma och var sjuk idag vilket var rätt dumt.
Jag plingade på till de rummet där de som lägger schemat sitter, 2 tanter kom fram till dörren:
De: kan du komma tillbaka kl. 10? Det är två sjuka här inne! (30min senare)
Jag: Men ja börjar kl. 10
De: va gäller de då?
Jag: Jag vill bara avsluta en kurs
De: okej, kom in då

Jag som trott att de var 2 andra "sjuka personer" där inne, hade fel. Det var tydligen tanterna som var "sjuka".
Det tog 15min innan den ena tanten som ja pratade med fattade att jag bill avsluta min digitalt skapande kurs. hon började ett antal gånger dra upp det att ja kanske kommer få problem med att få ihop poängen i 3an sen om jag hoppar av kursen. Men ja sa som det var att jag hade laggt tyskans poäng utöver och skulle det nu vara så (som jag var lite inställd på ´) att ja inte får ihop 300p i bara 3an så får jag lägga in språket där. (språket=100p) men då ska hon envist börja tjata om att jag läste språk i 1an med och att de oxå är 100p och iom att ja läser psykologi med (50p) så skulle de räcka med att ja läste 50p till i 3an. Hon fattade inte att ja ville försöka läsa så mkt som jag kan i 3an innan jag håller på att fibbla in de poängen jag laggt utöver. Aja, men tillslut när hon fattat att jag vill lägga ner "digitalt skapande" och stå i kö till "areobic och hälsa" (som jag redan gjorde, först i kön) och jag talat om för henne att matilda min kompis pratat med läraren på areobicen att der kanske skulle finnas en plats kvar till mej så fick jag en lapp med som ja skulle be om den underskrift från läraren om det var så att ja kunde komma in i gruppen.

På eftermiddagen gick jag till Areobicen och läraren börjar räkna på antalet elever, av ngn anledning stod mitt namn med på listan (handskrivet) redan innan ja sa till henne, det kanske var att matilda sagt till henne veckan innan eller att de i reseptionen hade gjort de. Men iaf, jag FICK AREOBIC! =) Men eftersom jag inte hade med mej kläder idag och jag var så förtjyld fick ja sitta och titta på i 2½ timma vilket var väldigt sövande. :P I början på den lektionen så gick ja och skulle lämna in lappen med underskriften, men det var stängt till schemaläggarnas rum och satt den "STÄNGT PGR AV UPPDATERING AV TIDSSCHEMAN" (ungefär) på dörren så jag gick tillbaka till gympasalen och tänkte att ja kunde gå dit efeter lektionen men då kommer en av tanterna som var i rummet på morgonen in och vill prata med mej, då hade de på ngt sätt fixatr och ordnat lite bakom ryggen på mej så ja fick skriva på hennes papper och hon fick lärarens autograf =)

Har lärt mig en sak idag "GE INTE UPP!!"
Jag var och tjatade om den där areobicen 2 gånger på tisdagen förra veckna (försökte få tag i dem en 3e gång på tisdagen) sen 1 gång i torsdags och 1 gång idag =) sen gick jag själv och tog kontakt med läraren. GLAD!



När man kommer hem från skolan, trött av förtjylningen men ändå glad för de med areobicen så berättar mamma att David (min 3årige lillebror) hade kommit in med min kanin, mamma hade klippt klorna på honom när David tittade på hon hade sedan gått tillbaka  med Molle (kaninen) till buren (i det andra huset på tomten) hon gick sedan in i köket, då hörde hon ett skrik från David från tvättstugan, han hade varit och hämtat kaninen IGEN och klippt honom i "tån" sa mamma. Men vet inte om det var "pulpan" (längst upp och ner i l´halva klon) som han hade klippt i men de hade blött ordentligt! USCH!
 
Kramar Christin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0