Trött och seg

Dagen i skolan rullade på som vanligt. Kände mej rätt trött idag vilket var jobbibg, men efter en kopp kaffe blev det lite bättre. Tyskan var jobbig som vanligt men vi gjorde inte överdrivet mkt så det gick ganska bra. En av sakerna vi skulle göra var att göra 2 av 3 övningar i boken. "Gör uppgift 5 och 6 eller 6 och 7 eller 5 och 7" Räcker det inte med att han säger att vi ska göra 2 av 3 uppgifter?
SÅ håller han på jämt, och sen efter 5min tar han de igen och sen 5min efter det igen. Suck!

Fick sluta vid 12 idag eftersom vi inte hade någotn lärare på mediekommunikationen (grupparbete som ska göras..) och sen hade vi grupparbete på psykologin så den får vi ta eget ansvar på att göra när vi hinner. Men jag skulle göra mitt prov i Samhällskunskap om Riksdag och regering på ped. träffpunkt vid 12.40 så fick vänta lite på det, provet kändes någorlunda okej, VG och MVG frågorna var mer diskussionsfrågor och egna åsikter vilket var lite knepigt, men hoppas på att det gick någorlunda bra.
"Nu kommer det en annan klass till detta klassrummet, är du klar snart?" "nej? har en VG/MVG fråga kvar.." "Okeeej... men följ med här då så får du 5min på dej att skriva klart, jag bor låångt ut på landet och ska hämta mina barn innan klockan 14 så du kan inte få mer tid" Orättvist anser jag, jag fick typ 35-40min på mej medans de andra fick typ 1½ timma på sej, menmen får hoppas de blev bra.. men stör mej så på sånna lärare..

Efter skolan blev de en tur på stan, köpte två innebandyklubbor en till mej och en till pappa.

Sen tog ja bussen hem, vid Rosenlundsskolan så hoppade det på en massa sjuor. Usch, va de skrek och pratade högt, rätt som det är började de kasta väskor på varandra. Tur att musiken finns så man kan dämpa deras gapande och skrikande. Var vi oxå så när vi va så små?

Väl hemma så blev de lite slapp i soffan för att senare åka till Ödestugu för att spela innebandy. Vilket jag inte gjort på 2 veckor nu, har inte hunnit eller varit små sjuk.

Nu är jag då trött och funderar på att gå och lägga mej tidigare ikväll men får se hur deblir med det, brukar ju kunna hitta på saker som tar hela kvällen.

/Christin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0