Fantastiskt

Har fått ett ord av Lovisa idag så tänkte att jag skulle försöka mig på att skriva ngt om det. Ordet är: Fantastiskt


Fantastiskt

Enligt mig är ordet fantastiskt något väldigt stort och väldigt bra. Fantastiskt kan vara något sagolikt, otroligt, osannolikt eller kanske lysande. När jag tänker på fantastiskt så tänker jag på något som är stort och vackert, kanske en bild. Någon bild på något vackert eller helt enkelt en beskrivning på något. Ordet fantastiskt gör mig glad på något sätt, det känns som ett positivt ord. När man har gjort något bra kan man få en uppmuntran om att det man gjorde var fantastiskt bra gjort eller så känner man själv att det gick så fantastiskt eller lysande bra. ”Fenomenalt” är också ett ord som jag tycker man kan koppla till fantastiskt. Det ordet hörde jag min Tyskalärare säga till en klasskamrat när hon läst upp sin Dialog. Hon hade gjort något bra, och kunde känna sig duktig. Detta ord var inte jätte lätt att ha någon tanke om, men kom gärna med förslag  Kom på något tokigt!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Bra inlägg och beskrivning av ordet!

2008-11-20 @ 22:23:04
URL: http://lovisarogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0