Tisdag, Onsdag

Ja nu börjar bloggen träda fram, ser mörkare ut nu, vet inte om jag ska ha det så eller om jag ska fortsätta ändra på den. Kommer inte ändra mer ikväll, det är något som är säkert i alla fall.

Ska ta en kort samanfattning av Tisdag och Onsdag denna veckan nu innan jag sätter mif med tyskaglosorna, hoppas verkligen inte attt vi får förhör på dem. USCH!

Tisdag:
Hela förmiddagen så var jag tillsammans med min nya klass ute på en "lära känna förmiddag". Vi skulle gå till friadalen. Vi delades upp i två lag. I mitt lag var vi åtta tjejer. I det andra var de blandade och de var 9 stycken. Fotoläraren började med en historia, vi hade blivit skeppsbruta och vi hade hamnat på en öde ö. På vägen bort till friadalen skulle vi samla på oss burkar för att senare bygga ett utkikstorn. Vi skulle samla smådjur (för att äta på den öde ön), vi fick poäng för varje ben som djuren hade. Vi skulle oxå kolla in på 2 cafeer på vägen för att undersöka vilket cafe som hade billigast kaffe. Och vi skulle uppskatta hur långt det var mellan Skolans byggnad Golben och Friadalen på Bäckadal. 
Väl framme i friadalen fick vi göra olika samarbetsövningar i laget och samla poäng. Mitt lag vann =)
 Därefter fick vi ca 2½ timmas håltimma när vi kom fram till skolan.

Efter lunchen  hade jag Digitalt skapande. Det innebar att vi skulle skriva på skolans webbtidning. Vilket jag inte visste så mycket om eftersom det inte hade stått i papprerna om de induviduella valen. Detta var något som ja kände att jag verkligen inte vill gå. Var 2 gånger och pratade med folk nere i reseptionen om hopp att få byta. Får se hur de blir.

Väl hemma så gjrode jag inte så mycket. Jag sov lite och så. =)

Onsdag:
Kan sammarfatta denna dag men några enstaka ord.
*Skolan - seg, långtråkig, höll på att somna.
*hemma - hände ingenting, satte mej vid datorn och gick och sov en stund.

=)

Nu ska ja läsa lite tyska. Har ett x antal glosor tills imorgon som jag bara tittat lite på. runt 20-30 stycken tror jag. Klockan är 22.23 och det vore egentligen bättre att sova med tanke på att skolan börjar 08.00 och slutar 16.30 imorgon!

Kram och god natt /Christin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0