Stolt storasyster!

I måndags då jag kom hem från skolan var det bara jag och min älsta lillebror (10år) hemma. Mormor och minsta lille bror skulle snart komma hem men vi var hungriga. Simon frågade mej vad vi skulle äta och ja orkade inte med något avanserat utan bad honom steka korv och tina bröd. Utan några konstigheter så tog han fram bröd ur frysen och jag tog fram korven. Han skulle få fixa allt! Han har slltid totalvägrat till allt vad det heter att hjälpa till med matlagning. Men ja tyckte att detta var något som han borde kunna. Steka korv är ju inte så svårt. Och ja lyckades =)





Idag då jag kom hem så satt han i soffan, gissa vad han åt!? Jo korv med bröd! Frågade om han gjort det själv och det hade han. Äntligen har jag lyckat få honom till att komma ett steg närmare "klara sig själv". Nästa steg blir väll att lära honom koka makaroner. =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha. Det är bra att lära sig sånt i tid ja!

Jag har dock inte fått göra det, :P

2008-08-27 @ 19:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0