Lyckad förmiddag - Lyckad eftermiddag - Ganska misslyckad kväll (Lördag)

Igår (Lördag) var de dags för Tenhultsdagen, en dag då alla tenhultsbor skulle komma ner med sina familjer och träffas, ha skoj, hoppa high jump och mycket mycket mera.
Tenhultsdagen är något som de tydligen arrangerat när jag var liten men det är inget som jag har något minne av att jag varit på. Det var kyrkorna i tenhult tillsammans med Bilda som stod för arrangemanget. Mellan 11 och 14 skullde det hålla på. Jag skulle komma dit vid 12.00 för att sälja KORV MED BRÖD =)

Det var verkligen en toppendag för ett sådant här arrangemang, skinande sol och mycket folk (mest barnfamiljer men även ungdommar och äldre). Tror till och med att ja fick lite röd bränna på axlarna från höstsolen. =)

En kanonförmiddag med mycket glada människor och det är klart det bästa jag vet! Barn som sprang omkring, glada, taggade för olika saker de är underbart! Även alla de vuxna var  på topp i den skinande solen.


 
Jag, Helena, Jonatan och Fredrik i      Simon hoppade "high jump"
full rulle med korv försäljning!
 
Alisia satt med Ansiktsmålning            Fredrik påväg upp, jonatan på toppen
                                                                    och Nicklas, Jag i "backen" och Johanna
                                                                    där nere.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
På eftermiddagen så var min Farbror tillsammans med kusinerna Olivia och Herman här och fikade lite med äppelpaj och vaniljvisp! =) Mumms
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
På kvällen tänkte vi att vi skulle dra iväg ett gäng till Bodafors, eller Ungdomsborgen vid Norra Sandsjö för att vara mer exakt. Det skulle ta minst 40minuter att åka dit från Tenhult, de började vid klockan 19.30. Jag var inte i Tenhult förens kl. 19.05 pgr av att min 10årige lillebror vägrade sätta sig i bilen. (Familjen skulle ikväg till några som bor i Tenhult, tjejen i den famijens som de skulle till går i hans klass så han tycker det är lite pinsamt eller något. det gjorde så att vi kom ca 15-20 min sent till Bodafors där vi skulle lyssna på bandet FOLK. (Jonatan som skulle åka med oss (mej å fredrik)  fick vi vänta på i ca 15-20 min utanför hans hus med.. sen skule vi hämta Therese och Erik med. så de tog lite tid.) När vi kom fram så träffade vi andra delar av vårat "helggäng".  Tanken vi fick när vi kom dit var  "VARFÖR ÅKTE VI HIT?!" Så starten på kvällen känndes inte så lyckad precis. De var inte så mycket ungdommar där som vi förväntat oss. Vi köpte hamburgare och dricka(flaskor). Jag och Therese gick och satte oss och kollade ut mot sjön en bit ifrån alla andra. Vi började flumma, kan inte fatta hur trött jag var även om klockan inte ens slagit 22! Vi satt där med våra flaskor och slålade för våra hopplösa liv fram till dess att Fredrik E kommer fram och sätter sej brevid oss.

Fredrik - va gör ni?
Vi - vi skålar för våra hopplösa liv!
Fredrik - de låter inte bra
Vi - *asgarv*
Fredrik - Är ni trötta eller påverkade???
Vi - Hahaha både och!
Fredrik - De låter inte bra! (och så tog han flaskorna ifrån oss)

( Vi satt ju och flummade, spottade och garvade halvt ihjäl oss över allt vi skålade för, inte bra allt, hemskt barnsligt ja vet! men vi var ju som sagt hemskt trötta.)

Sen kom alla andra och satte sej där vi satt med. Då blev vi tvugna att lugna ner oss iaf.

Sen bar det iväg en sväng till Malmbäck där "Ådahl" hade spelat. De var precis slut när vi kom så vissa fikade och så bllev de typ "döstämmning" igen.

Sen gick vi och kollade på huset Hilda hade köpt, gamla stationshuset i malmbäck, väldigt fint var det. De kunde man faktiskt inte tro. =) Så titten på huset lättade upp kvällen lite. Sen gick vi hem till Hildas föräldrarhem där hon fortfarande bor och drack The och hade allmänt trevligt =) Sen bar det hemmåt. Var hemma vid 02.15 tiden.

Så denna kväll känndes inte så jätte lyckad precis :P


/Christin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0