En vecka kvar..

Just nu kom jag att tänka på. Att om precis en vecka så har jag uträttat min första dag i skolan efter sommarlovet. Tänk, de är bara en vecka kvar på sommarlovet. Tänk hur mycket som var tänkt att uträtta under sommaren men som inte blev av. Kankse för de hände något annat eller för att jag jobbade. Även om jag missat vissa saker så känner jag att denna sommaren har varit rätt händelserik ändå. Händelserik på olika sätt. Både hemska och roliga. Jag har många minnen från denna sommaren iaf.
Satt precis och kollade på mitt schema med. Usch säger ja. Ja går till 16 eller 16.30 i stort sätt varje dag. Jag som tyckte det var jobbigt att sluta 16.35 en dag i veckan förra året. men då var visserligen de andra dagarna väldigt korta. Menmen sånt får man ta. De kommer nog gå fint.


Bild på hur mitt schema ser ut i höst (ser rörigt ut (för att de är hela klassens schema) men de blir enklare att reda ut sen när jag får mitt egna schema.)

Idag så har jag städat och städat. Städat min garderob. Försökt att sortera bort en del. Är inte klar än, de tar så himla lång tid. usch. Sen var tanken att jag skulle in till stan för att köpa en kamera. Fick jätte brottom iväg. Hade 15min på mej att fixa håret, sminka och laga middag. Trodde att de fanns middag för de hade syrran sagt men de visade sej bara finnas köttfärssås. Så de blev till att lägga köttfärsåsen på en macka med ost över och in i mickron medans ja kokade makaroner till min lillebror Simon. Jag gick iväg till bussen och när jag nästan var uppe vid vägen kom det en buss. 1min för tidigt. Det stor ingenting på den så tänkte att de kanske var en sån där extrabuss eller ngt. Så ja gick över vägen och väntade i ca 5min. sen gick ja nedåt huset igen. ringde pappa och sa att ja missat bussen (skulle träffa honom i stan) och just då kom den bussen som jag skulle åkt med. Konstigt. snacka om att jag var sur hela eftermiddagen,. Pappa kom hem och sen ville han inte åka förens mamma kom hem vid sju. Men så var de för sent att åka in tyckte ja,.

Åkte istället till min kusin fredrik och åt lite vofflor och kollade på en konstig film. Där var Therese Jonatan och Fredrik och sen kom även Erik =).

En annan sak som jag haft otur med idag är att min digitalkamera har varit orörd i 1½ vecka legandes i min bag som ja haft med mej när jag tältat har typ gått sönder.Eller iaf så ser man ingenting i skärmen, den är vit med en stor svart fläck i och lite andra fläckar och ränder. De går visserligen att ta kort men displayn funkar ju inte så man kan inte se vad man tar kort på eller hur resultatet på kortet blir förens man laggt in kortet i datorn.

Ojoj nu blev de mycket skrivet.
God natt kram /Christin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0